Cep telefonlarında mobil veri kapalıyken internet ücreti kesilmesi problemi ve çözüm önerisi (Türk Telekom / Turkcell / Vodafone)
Problem Tanımı:
“Cep telefonu şebekeye 4G
/ 4.5G (LTE) ile bağlı olduğunda, mobil veri kullanımı kapalı olsa bile, internet kullanımı yapılmış gibi
ücret kesiliyor.” [kontratak adlı kullanıcıdan -düzenlenmiş- alıntı]
Müşteri hizmetleri ile görüştüğünüzde (hangi operatörünkü olursa olsun) durumdan haberdar değillermiş gibi karşılık veriyor ve "sistemde internet kullanmış görünüyorsunuz" demekle yetiniyorlar.
Değerlendirme:
“Sistem, şebeke ile olan bağlantıları hatalı bir
şekilde değerlendirip internet kullanımı olarak kayda alıyor ve her hatalı
değerlendirme başına 100 Byte - 2 KB aralığında değişen bir veri
transferi ile bu durum günde birkaç defa tekrarlanabiliyor.
Eğer internet paketiniz
varsa ayda 1-2 MB ekstra kullanım şeklinde sizi etkileyecek olan bu problem,
internet paketiniz yoksa her hatalı işlem için size 1 TL'ye mal oluyor.
Hattınızdan yapılan kullanımları
kontrol etmenizde fayda var, zira haberiniz olmadan onlarca liranız alınmış
olabilir.” [kontratak adlı kullanıcıdan -düzenlenmiş- alıntı]
Çözüm Önerisi:
Hat için tanımlı internet
paketi olmadığında veya mobil internet aktif kullanılmayacağı zamanlarda cep
telefonu bağlantısını 3G'ye çekmek. Bunun için:
iOS cihazlarda:
· Ayarlar > Hücresel > Seçenekler >
4G’yi Etkinleştir > Kapalı
Android cihazlarda:
· Ayarlar > Mobil Veri > Şebeke Modu >
GSM / WCDMA (otomatik) ya da
· Ayarlar > Veri Kullanımı > (Menü Tuşu) Mobil Ağlar > Şebeke
Modu > WCDMA / GSM (otomatik bağlantı)
(Şebeke modu: "LTE/WCDMA/GSM
(otomatik bağlantı)" olmamalı!)
Daha Ayrıntılı Bilgi ve Tartışma Konuları için
Bağlantı:
Comments
Post a Comment