Cep telefonlarında mobil veri kapalıyken internet ücreti kesilmesi problemi ve çözüm önerisi (Türk Telekom / Turkcell / Vodafone)




Problem Tanımı:
“Cep telefonu şebekeye 4G / 4.5G (LTE) ile bağlı olduğunda, mobil veri kullanımı kapalı olsa bile, internet kullanımı yapılmış gibi ücret kesiliyor.” [kontratak adlı kullanıcıdan -düzenlenmiş- alıntı]

Müşteri hizmetleri ile görüştüğünüzde (hangi operatörünkü olursa olsun) durumdan haberdar değillermiş gibi karşılık veriyor ve "sistemde internet kullanmış görünüyorsunuz" demekle yetiniyorlar.

Değerlendirme:
“Sistem, şebeke ile olan bağlantıları hatalı bir şekilde değerlendirip internet kullanımı olarak kayda alıyor ve her hatalı değerlendirme başına 100 Byte - 2 KB aralığında değişen bir veri transferi ile bu durum günde birkaç defa tekrarlanabiliyor.

Eğer internet paketiniz varsa ayda 1-2 MB ekstra kullanım şeklinde sizi etkileyecek olan bu problem, internet paketiniz yoksa her hatalı işlem için size 1 TL'ye mal oluyor.

Hattınızdan yapılan kullanımları kontrol etmenizde fayda var, zira haberiniz olmadan onlarca liranız alınmış olabilir.” [kontratak adlı kullanıcıdan -düzenlenmiş- alıntı]

Çözüm Önerisi:
Hat için tanımlı internet paketi olmadığında veya mobil internet aktif kullanılmayacağı zamanlarda cep telefonu bağlantısını 3G'ye çekmek. Bunun için:

iOS cihazlarda:
· Ayarlar > Hücresel > Seçenekler > 4G’yi Etkinleştir > Kapalı

Android cihazlarda:
· Ayarlar > Mobil Veri > Şebeke Modu > GSM / WCDMA (otomatik) ya da
· Ayarlar > Veri Kullanımı > (Menü Tuşu) Mobil Ağlar > Şebeke Modu > WCDMA / GSM (otomatik bağlantı)

(Şebeke modu: "LTE/WCDMA/GSM (otomatik bağlantı)" olmamalı!)

Daha Ayrıntılı Bilgi ve Tartışma Konuları için Bağlantı:

Comments

Popular posts from this blog

Ders 1: Unity ile çalışmaya başlamak (Kurulum)

Differences Between Blog Posts and Pages (Blog Yayınları ve Sayfaları Arasındaki Farklar)

Virtual Barber Shop, 3D Sound (Sanal Berber Dükkanı, 3B Ses)